Z dumą informujemy, że dzięki modernizacji nabrzeża Chorzowskiego, które teraz sięga głębokości 11 metrów, udało się obsłużyć największy w historii statek.
Na pokładzie statku Elias znajdowała się rekordowa ilość ładunku – aż 41 204 ton surówki żelaza! To ogromne wyzwanie logistyczne i technologiczne, które pokazuje, jak inwestycje w infrastrukturę przekładają się na sukcesy portowe.
Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w ten projekt ZMPSiŚ – to kolejny krok w rozwoju naszego portu i potwierdzenie, że jesteśmy gotowi na jeszcze większe wyzwania i możliwości!
Śruta sojowa wraca do naszego portu!
Z radością ogłaszamy, że po kilku latach przerwy ponownie przeładowujemy śrutę sojową! To ważny moment dla naszej spółki – przywracamy sprawdzone szlaki handlowe i otwieramy się na nowe możliwości biznesowe.
Czy wiesz, że…?
Cieszymy się, że możemy obsługiwać ten cenny ładunek w Bulk Cargo! To dowód na rozwój naszej infrastruktury i odpowiedź na rosnące potrzeby rynku.
W obliczu rosnącej złożoności globalnych łańcuchów dostaw, efektywne przeładunki w portach stają się coraz bardziej istotne. Dlatego z pomocą przychodzi logistyka związana z przeładunkiem drogami śródlądowymi.
Jakie są jej zalety:
Przemysł śródlądowy niesie ze sobą zarówno wyzwania, jak i możliwości. Dzięki wykorzystywaniu tych możliwości czynimy port bardziej wydajnym i przyjaznym dla środowiska!
Ciekawostka: Czy wiecie, że nasz terminal jest jedynym w Polsce portem zarówno morskim jaki z możliwością obsługi barek śródlądowych?
Celuloza, jest jednym z podstawowych surowców wykorzystywanych w różnych gałęziach przemysłu. Bulk Cargo przeładowuje rocznie nawet 300 tysięcy ton celulozy, co czyni nas jednym z największych przeładowców tego ładunku w Polsce!
A teraz kilka fascynujących informacji na temat zastosowania celulozy:
Dzięki celulozie możemy cieszyć się nie tylko papierem, ale także wieloma innymi produktami, które towarzyszą nam na co dzień.
Z radością informujemy o kontynuacji tej ekscytującej współpracy. Na nabrzeżu Gliwickim odbył się przeładunek blachy w kręgach, stanowiąc kolejny istotny krok w rozwijaniu naszych międzynarodowych relacji. Zespół Bulk Cargo Port Szczecin, wykazując się profesjonalizmem i zaangażowaniem, staje na wysokości zadania, spełniając wymagania naszych kontrahentów. Together with Passion
Jako lider w branży portowej pochwalić możemy się przeładunkami walcówki, wałków, płaskowników oraz rur, czyli kluczowych wyrobów stalowych, które są fundamentem wielu branż – takich jak budownictwo czy motoryzacja. Przeładunek 2 000 ton wyrobów stalowych miał miejsce przy nabrzeżu Regalica. Statek m/v Paulin B wyruszy dalej do Anglii. Nasza technologia oraz zespół wykwalifikowanej kadry gwarantuje najwyższą jakość i terminowość dostaw. Staramy się spełnić oczekiwania naszych partnerów i wspierać różne sektory. Wciąż przygotowujemy się do nowych wyzwań i możliwości jakie daje rynek. Razem możemy osiągnąć więcej! Together with Passion.
Statek m/v Jabal Harim dnia 13 stycznia 2025 roku rozpoczął załadunek ponad 35 000 ton koksu na nabrzeżu Chorzowskim, które zostało niedawno pogłębione, umożliwiając obsługę większych jednostek i zwiększając efektywność operacji portowych. Załadunek koksu w Bulk Cargo jest kluczowym elementem w międzynarodowym łańcuchu dostaw surowców, który wspiera przemysł metalurgiczny w Europie. Po zakończeniu operacji, m/v Jabal Harim wyruszy w rejs do Francji, a następnie do Hiszpanii. Pogłębienie nabrzeża Chorzowskiego oraz uruchamiane inwestycje w nowoczesny sprzęt to kroki, które mają na celu poprawę konkurencyjności Bulk Cargo. Dzięki tym działaniom, port staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dla armatorów oraz klientów, co z pewnością przyczyni się do dalszego wzrostu jego znaczenia w regionie.
Z radością informujemy, że po kilkuletnich negocjacjach, niemiecka firma Rhenus sfinalizowała zakup udziałów od dotychczasowych właścicieli Bulk Cargo-Port Szczecin Sp. z o.o. To wydarzenie oznacza istotne zmiany z perspektywy własnościowej, które z pewnością wpłyną na przyszłość naszego portu. Pragniemy z całą mocą podkreślić, że pomimo tych zmian, port w Szczecinie, jego infrastruktura, nabrzeża, grunty itd. pozostają własnością skarbu państwa, a nasza spółka była, jest i pozostanie operatorem korzystających z długoterminowej umowy najmu. W ramach współpracy z firmą Rhenus, zachowujemy status terminalu uniwersalnego, co oznacza, że nadal będziemy świadczyć szeroki zakres usług przeładunkowych. Nowy właściciel otwiera przed nami nowe horyzonty inwestycyjne, mające na celu poprawę funkcjonowania portu. Dzięki jego wsparciu, planujemy wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań oraz modernizację suprastruktury i infrastruktury. Intensywnie pracujemy nad zwiększeniem i unowocześnieniem powierzchni magazynowych. Z niecierpliwością czekamy na nadchodzące zmiany i wyzwania, które przyniesie ta nowa era dla Bulk Cargo. Jesteśmy przekonani, że współpraca z Rhenus zaowocuje wieloma sukcesami oraz przyczyni się do dalszego rozwoju naszego portu. Dziękujemy za zaufanie i wsparcie, które od lat otrzymujemy od naszych klientów i partnerów.